.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آدرس هاي اينترنتی در دنيا در حال تمام شدن است

آدرس های اینترنتی به احتمال زیاد تا چند ماه دیگر تمام خواهند شد، هرچند کارشناسان رایانه به فکر ایجاد ظرفیت جدید این آدرسها هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، کساني که فکر مي کنند اينترنت منبعي نامحدود است بايد در تفکر خود تجديد نظر کنند .

براساس جديد ترين گزارش هايي که در آمريکا منتشر شده است به احتمال زياد از اوايل سال دوهزار و ده آدرس هاي اينترنتي در دنيا به پايان خواهد رسيد .
علت به پايان رسيدن آدرس هاي اينترنتي در دنيا اين است که براي ايجاد هر پايگاه اينترنتي و طبيعتا آدرس مربوط به آن ، يک آدرس عددي هم وجود دارد که شايد به چشم کاربران اينترنتي نيايد .

سيستم اينترنتي در دنيا اکنون ظرفيت محدود چهارميليارد و سيصد ميليون آدرس اينترنتي را دارد که بيشتر اين ظرفيت مصرف شده است.

ديويد لي ميلر خبرنگار شبکه تلويزيوني فاکس نيوز درگزارش خود در اين باره اورده است: اينترنت چهار دهه پيش متولد شد .هيچ کس در ان زمان نمي توانست تصور کند که اينترنت تا چه حد مي تواند موفق عمل کند.

امروزه نه تنها رايانه ها به اينترنت متصل هستند بلکه تلفن هاي همراه نيز به اينترنت وصل هستند . استفاده انفجاري از اينترنت باعث شده است تا کمبود آدرس اينترنتي به وجود آيد .

وينت سِرف که از وي به عنوان پدر اينترنت ياد مي شود مي گويد زماني که اينترنت را راه اندازي کرده بود فکر مي کرد ظرفيت بيش از چهار ميليارد آدرس اينترنتي نه تنها کافي خواهد بود بلکه زياد هم هست.

درحالي که اکنون کارشناسان رايانه اي در دنيا به فکر ايجاد ظرفيت آدرس هاي جديد اينترنتي هستند ، يکي از مشکلات اصلي مربوط به ايجاد ظرفيت جديد اين است که سيستم جديد با سيستم قبلي همخواني ندارد.

ظرفيت آدرس در سيستم جديد اينترنتي قابل مقايسه با سيستم قبلي نيست و به قياس خورشيد و توپ گلف مي ماند. در ظرفيت سازي جديد به ازاي هر انساني که روي کره زمين زندگي مي کند بيش از هزار آدرس اينترنتي وجود خواهد داشت يعني حدود هفت تريليون آدرس اينترنتي.

از آنجا که سيستم قديمي ادرس هاي اينترنتي با سيستم جديد مطابقت ندارد ارائه دهندگان سرويس هاي اينترنتي بايد همزمان به دو سيستم قديمي و جديد سرويس بدهند تا دو سيستم سازگار شوند. اگر سازگاري دو سيستم محقق نشود دو سيستم اينترنتي جداگانه در دنيا ايجاد خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.